کفاشيان: عذرخواهي مي‌کنم
کفاشيان: عذرخواهي مي‌کنم
خراسان ورزشي - مورخ سه‌شنبه 1390/04/07 شماره انتشار 17870
 
آرين‌منش: مثل همه دنيا ناکام‌ها بايد استعفا بدهند

گروه‌ورزش/ حذف تيم ملي اميد از رقابت‌هاي مقدماتي المپيک لندن آن قدر تلخ بود که حتي مجلسي‌ها را هم به واکنش واداشت. به همين منظور کميته تربيت‌بدني و جوانان کميسيون فرهنگي مجلس براي بررسي علل حذف تيم فوتبال اميد با حضور رئيس فدراسيون فوتبال و دبيرکل کميته ملي المپيک، صبح ديروز در محل کميسيون فرهنگي مجلس تشکيل شد. در اين جلسه عليرضا دهقاني، رئيس کميته تربيت‌بدني و جوانان، جواد آرين‌منش و سيدرضا اکرمي، اعضاي کميسيون فرهنگي و نيز جمعي از مسئولان فوتبال کشور از جمله علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال، بهرام افشارزاده، دبيرکل کميته ملي المپيک، عزيز محمدي، رئيس سازمان ليگ‌برتر فوتبال ايران، مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال و مهدي محمد‌نبي، دبير فدراسيون فوتبال حضور داشتند. عليرضا دهقاني، رئيس کميته تربيت‌بدني و جوانان کميسيون فرهنگي در خصوص برگزاري اين جلسه با مديران فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «‌ورزش با احساسات مردم سر و کار دارد و باخت تيم اميد و مشکلاتي که براي اين تيم ايجاد شد موضوعي بود که همه مردم و دوستداران ورزش خواهان پيگيري و روشن شدن جوانب آن بوده و هستند.» بهرام افشارزاده دبير کل کميته ملي المپيک هم در خصوص اين اتفاق مي‌گويد: «‌قبل از بازي برگشت تيم اميد ايران با تيم عراق، نامه‌اي از فيفا آمد که يک بازيکن ۲ اخطاره در بازي قبلي تيم ۸ دقيقه در زمين بازي کرده است و فدراسيون فوتبال بايد تا موعد مقرر دلايل اين اتفاق را به فيفا ارائه دهد. اين موضوع نبايد به تيم انتقال داده مي‌شد، اما متاسفانه اين موضوع به بچه‌ها منتقل شد و موجب ايجاد تشويش و جو رواني و احساسي در تيم گشت. به نظرم عباس ترابيان که سرپرست کميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال است، هم‌ زمان چندين مسئوليت دارد و نمي‌تواند به همه کارها برسد. افرادي که چند پست دارند و به همه وظايف خود نمي‌رسند، بايد مسئوليت‌هايشان کم شود تا به همه چيز رسيدگي کنند.» علي کفاشيان در اين جلسه پاسخ افشارزاده در خصوص چند شغله بودن ترابيان را اين گونه مي‌دهد و مي‌گويد: «فدراسيون کارهاي مرتبط بسياري دارد و بسياري از مسئوليت‌ها با هم در ارتباط هستند. تعدد پست به صورت موقت وجود دارد و پس از سامان گرفتن برخي امور برطرف خواهد شد. ترابيان از اول مذاکرات با کي‌روش را در دست داشته و پس از آن که کي‌روش کاملا مستقر و مشکلات آن حل شود، تعدد پست ترابيان هم حل مي‌شود.» کفاشيان ادامه مي‌دهد:« در اواخر ارديبهشت ماه جلسه‌‌اي تشکيل و قرار شد سرپرستي و کادر فني تيم اميد متحول و به منصوريان و حاجيلو سپرده شود. سرپرست قبلي قرار شد کليه مدارک تيم را به سرپرست جديد بدهد. اين بي‌دقتي از همان‌جا آغاز شد. مدارک به سرپرست جديد داده شد و ۲ اخطاره بودن بازيکن در اين مدارک ديده نشد. سرپرست و کادرفني بايد همه مسائل را ببينند و وضعيت بازيکنان را در بازي‌هاي قبل چک کنند که اين کار به درستي صورت نگرفت.»

 

جواد آرين‌منش، نماينده مردم مشهد و کلات و عضو کميته تربيت‌بدني و جوانان کميسيون فرهنگي مجلس و يکي از حاضرين در اين نشست مسئول يا مسئولاني از فوتبال کشور را در اين اتفاقات مقصر توصيف مي‌کند و به خراسان مي‌گويد: «‌کميته تربيت‌بدني مجلس تصميم گرفت بعد از ناکامي‌هاي اخيري که در فوتبال به وجود آمد و مردم را آزرده خاطر کرد اين اتفاق را با دعوت از مديران فدراسيون فوتبال بررسي کند. در اين بررسي متوجه شديم بخش مهمي از اين اتفاق ناشي از قصور مسئولان فدراسيون فوتبال بوده است. مديران فدراسيون هم گزارش‌هايي را از کارهاي انجام شده قرائت کردند. البته مديران فدراسيون فوتبال هم با اين که زحماتي براي اين فوتبال کشيده‌اند اما کارنامه فوتبال کارنامه قابل قبولي نيست.» نماينده مردم مشهد و کلات در خصوص دور بودن تيم اميد از المپيک هم مي‌گويد: «‌اين که تيم فوتبال اميد 40 سال از المپيک دور باشد اصلا اتفاق خوبي نيست و اين نشان دهنده يک عقب‌ماندگي در برنامه‌هاي فوتبال است. اين که تيم ما مقابل تيم عراق که از لحاظ سياسي بحران‌زده و مورد اشغال و از لحاظ اقتصادي با بحران روبه‌رو است شکست بخورد اصلا قابل قبول نيست. در اين جلسه از مديران فدراسيون خواستيم مطابق عرف در همه جاي دنيا وقتي قصور شخصي محرز مي‌شود استعفا بدهند و يا عذرخواهي کنند که آلامي باشد بر دردهايي که مردم از حذف تيم اميد کشيدند. البته متاسفانه در کشور ما اين گونه نيست و مديران ورزشي تا آخرين لحظه مقاومت مي‌کنند تا جايگاه‌شان را از دست ندهند. بايد مثل همه دنيا ناکام‌ها استعفا بدهند.» آرين‌منش از ماحصل اين جلسه هم به خراسان مي‌گويد: «‌مديران فدراسيون فوتبال قبول کرده‌اند که اشتباه انجام شده و همه مسائل به کادر‌فني بر نمي‌گردد. البته خود بازيکن هم در اين زمينه مقصر بوده و بايد مديران فوتبال را از 2 اخطاره بودنش مطلع مي‌کرده است.»

 

علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال هم بالاخره به خاطر اتفاق انجام شده از مردم عذرخواهي کرد: «‌به هر حال مردم دوست داشتند که پس از 36 سال تيم اميد را در المپيک ببينند. ما هم نظر آن‌ها را مي‌دانستيم به همين خاطر از مدت‌ها قبل کار برنامه‌ريزي براي اين تيم را آغاز و تلاش کرديم فضايي را فراهم کنيم که تيم اميد بتواند به سال‌ها ناکامي فوتبال ايران در راه رسيدن به المپيک پايان دهد، اما اين اتفاق رخ نداد. چيزي که طبيعي است اين که ما در اين مسئله به جمع‌بندي رسيديم و تصميم‌مان را گرفتيم. با اين حال من وظيفه خودم مي‌دانم که از مردم به خاطر اتفاقي که افتاده عذرخواهي کنم. به هر حال سرپرست تيم اميد هم منتخب فدراسيون فوتبال بوده و او با اشتباهش چنين اتفاقي را سبب شده است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 7 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 1425
بازدید کل : 71800
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket